La CUP Gelida no aprova les ordenances pel proper 2020

El vot no va ser favorable, ja que no veiem ben representades les polítiques socials tal com nosaltres les entenem, ni hi veiem prou tarificació ni fiscalitat progressiva, ni trobem oportuna la pujada de la base imposable a tots els impostos.

Ple extraordinari del 22 d'octubre. (Ajuntament de Gelida)

Al Ple Extraordinari que es va celebrar el passat dimarts, la CUP vam votar en contra de les ordenances pel proper 2020.

• No veiem ben representades les polítiques socials tal com nosaltres les entenem.
  • No hi veiem prou tarificació ni fiscalitat progressiva.
  • De les mesures presentades només en trauria rendiment un percentatge molt petit de la població, i per nosaltres no és suficient, atès que qui està en una situació d'extrema precarietat no hauria de pagar res, i aquells qui tenen molts diners, si han de pagar més. Això és el que nosaltres entenem per una fiscalitat justa i progressiva.
  • Tampoc s'ha tingut en compte l'opinió de les veïnes, ja que no s'ha convocat cap mecanisme de participació popular.
  • A més a més, tampoc creiem que sigui adequada la pujada de la base imposable a tots els impostos.​

També hem fet saber a l'alcaldessa Lluïsa Llop la nostra petició com a condició innegociable per poder establir qualsevol tipus de col·laboració amb el seu grup a nivell municipal, davant la situació politicosocial d'excepció com la que estem vivint a Catalunya; “Davant de la falta de moviments del Govern de la Generalitat, i de l'agressió física i institucional constant per part del govern espanyol i les forces colonials de l'estat espanyol envers la població, demanem una declaració de l'Ajuntament de Gelida, condemnant la repressió que estem patint a Catalunya (i d'altres indrets de l'estat) amb els següents requeriments:

• La dissolució de la Brigada Mòbil (BRIMO) dels Mossos d'Esquadra.
  • La retirada de les forces d'ocupació de l'estat espanyol.
  • El suport explicit a la gent del poble de Catalunya, mobilitzat als carrers dels nostres barris i ciutats, i a totes les seves preses polítiques.
  • La destitució del conseller d'interior Miquel Buch i del ministre Grande Marlaska, com a màxims responsables del cos de Mossos d'Esquadra i de la Policia Nacional, respectivament.